"Jag är kung över världen"

Idag skäms jag så mycket att jag vill göra som strutsen och bara begrava mitt huvud i sanden.
Igår frågade några kollegor till mannen om de skulle gå ut på krogen. Jag tyckte det var underbart att någon för en gångs skull ville ta med mannen och tänkte samtidigt att blir detta bra kanske det är min tur nästa gång... Jag kan inte dra allt som hände, men de kom ifrån varann under kvällen och när de väl fann varann igen var mannen så arg att han sonika slog till var och en så att en av dem började blöda näsblod. Tack och lov (eller tyvärr) var de män nog att bara prata vett i honom istället för att slå tillbaka. Men vem kan slå en vän? Jag skäms så otroligt för hans skull. Dessutom frågade killarna mig om han slår mig samt att han måste få hjälp. Det värmer med så fina grabbar, men hur ska jag få honom att söka hjälp - "det är ju inget fel på han, utan det är resten av världen som det är fel på". 
Så idag ska jag försöka göra mig så liten som möjligt för världen för jag skäms över att vara gift med dess "kung"!

Kommentera här: